Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 28. října 2024, 09:41
Při příležitosti prezentace českého národního pavilonu na Expo 2025 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně bylo v úterý 8. října 2024 slavnostně uzavřeno partnerství mezi vinařstvím THAYA a českou účastí na Expo 2025.
Smlouvu podepsal majitel vinařství Josef Trávníček a v zastoupení generálního komisaře Sošky partnership manažer českého Expo týmu Tomáš Akerman. Vinařství THAYA, oceněné titulem Vinařství roku 2023, nabídne díky spolupráci svá vína návštěvníkům českého národního pavilonu, konkrétně se například objeví na exkluzivním menu business lounge. Ten poslouží pro obchodní jednání, networkingové akce a prezentace firem z Česka, Japonska a dalších zemí Indo-Pacifiku.
Vedle vítězství v minulém roce patří vinařství THAYA opakovaně mezi finalisty soutěže Vinařství roku nebo Vinař roku. V roce 2020 se dokonce jejich Pinot Blanc 2018 stal absolutním vítězem vrcholné soutěže českých vinařů - Salonu vín. Vína THAYA pravidelně sklízí úspěchy i na mezinárodních soutěžích a vinařství je orientováno výrazně proexportně. Od spolupráce s českou účastí na Expo 2025 si vinařství slibuje vstup na japonský trh s vínem. Japonsko je v posledních letech pátým největším importérem vína na světě.
“Máme velkou radost, že jsme se mohli stát partnerem českého národního pavilonu na světové výstavě Expo 2025 v Ósace. V Asii nejsme žádní nováčci, velice se nám daří například v Jihokorejské republice. Naším cílem není pouze proniknout na japonský trh, ale také tam uspět a najít vhodného importéra pro naše vína. Věříme tomu, že naše spojení se silným brandem světové výstavy Expo 2025 nám pomůže posílit povědomí o vínech THAYA nejen v Japonsku, ale i doma v Česku,” říká majitel vinařství THAYA Josef Trávníček.
“Vína THAYA jsme měli možnost představit skupině japonských novinářů, které jsme počátkem září hostili v rámci příprav na Expo 2025, a sklidila u nich velký úspěch. Japonský trh je plný příležitostí, ale má poměrně náročné zákazníky. Potravinářský a zemědělský průmysl se nicméně řadí k vysoce perspektivním oborům, ve kterých mají české firmy větší šanci se prosadit. Účast na Expo je v japonském byznysovém prostředí vnímána velmi pozitivně, a jsem proto přesvědčen, že v tomto směru může vinařství velmi pomoci,“ uvádí ke spolupráci generální komisař české účasti na Expo 2025 Ondřej Soška.
Pro účely networkingu a navazování byznysových vztahů bude v českém národním pavilonu sloužit multifunkční auditorium, byznys lounge nebo zasedací místnost. Partneři je budou moci využít během 26 Expo týdnů, kdy se v pavilonu uskuteční řada byznysových a odborných akcí, včetně workshopů pro menší skupiny a akce pro stávající nebo potenciální zákazníky. Seznam jednotlivých konferencí lze najít v Kalendáři byznysových akcí. Firmy mohou stále svůj zájem o Expo 2025 projevit mimo jiné vyplněním tohoto dotazníku na stránkách české účasti nebo se ozvat na e-mail partnership@expo2025czechia.com.
O vinařství THAYA
THAYA je jedno z nejmodernějších vinařství na Znojemsku, které v roce 2022 otevřelo nový vinařský areál v obci Havraníky. Základní filozofií vinařství je respekt k přírodě a úcta k regionu, proto v názvu najdete řeku Dyji – anglicky Thaya, nedaleko jejíhož toku se vinařství nachází. Roční produkce dosahuje až 200.000 lahví. V současné době hospodaří vinařství na 105 ha vlastních vinic v několika vyhlášených vinařských obcích na Znojemsku – konkrétně jde o obce Hnanice, Šatov, Havraníky, Vrbovec a Dyjákovičky. Vinařství se chce neustále posouvat kupředu, a proto pracuje s moderními technologiemi a usilovně rozvíjí své know-how. Současně však respektuje i tradiční postupy. Charakteristickým rysem mnoha jejich vín je využití různých typů dubových sudů. V posledních letech se vinařství THAYA například intenzivně soustředí na výrobu sektů tradiční metodou zrání v láhvi.
O české účasti na Expo 2025
Česká republika se jako samostatný stát zúčastní světové výstavy Expo pošesté. Funkci generálního komisaře zastává od září 2022 Ondřej Soška, který vyhrál výběrové řízení ministerstva zahraničních věcí se svou koncepcí a tématem „Talent a kreativita pro život“. Česko by se v Ósace mělo prezentovat nejen tím, co Japonci velmi dobře znají a dlouhodobě obdivují, například českým sklem a vážnou hudbou, ale také českými inovacemi, nanotechnologiemi, perspektivními startupy a talenty z regionů.
Tento text je součástí projektu informování o české účasti a dění na Expo 2025 v gesci Protext ČTK.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.