Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 1. listopadu 2024, 10:38, aktualizováno 1. listopadu 2024, 10:46
Praha 1. listopadu 2024 (PROTEXT) - Vážení zástupci médií, dovolujeme si vás pozvat na představení nového vozu řady Tatra Force e-Drive s hybridním pohonem kombinujícím vzduchem chlazený osmiválcový motor Tatra a elektromotor s automatickou převodovkou. Představení vozu se uskuteční v rámci prvního dne veletrhu e-Salon 2024, tedy 7. listopadu od 14:30 na stánku č. 5B07 v hale 5 výstaviště PVA EXPO Praha. Přítomni budou Radomír Smolka, člen představenstva Tatra Trucks zodpovědný za výzkum a vývoj, a Jakub Pončík, ředitel výzkumu a vývoje Tatra Trucks.
Vystavený vůz je určen k ověření zástavby paralelního hybridního systému pohonu v kombinaci s podvozkem Tatra a novou kabinou řady Tatra Force 3. generace pro šestičlennou osádku. Hybridní systém pohonu využívá kombinaci vznětového spalovací motoru, elektromotoru/generátoru, vícestupňové plně automatické převodovky a trakční baterie při zachování standardního podvozku tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami se vzduchovým pérováním.
Kdy:
čtvrtek, 7. listopadu 2024
14:30 – představení vozu Tatra Force e-Drive Hybrid 8x8
Místo:
PVA EXPO Praha, hala 5, Beranových 667, Praha 9 – Letňany
NEJNOVĚJŠÍ 3. GENERACE TATRA FORCE
Nová generace řady Tatra Force je vybavena moderními motory, vyspělou palubní elektronikou a nabízí i větší bezpečnost nebo vyšší úroveň ergonomie a ovládání. Nejviditelnějším prvkem 3. generace modelové řady Tatra Force jsou nově řešené kabiny, a to jak v krátkém (dvoudveřovém), tak i dlouhém (čtyřdveřovém) provedení s řadou nadstandardních bezpečnostních prvků, vylepšeným interiérem a moderní elektronikou. Kabiny mají oproti předchozí generaci přepracovaný skelet s novými konstrukčními prvky přinášejícími zvýšenou bezpečnost osádky a lepší výhled.
Digitalizovaná přístrojová deska splňuje všechny současné nároky na ergonomii. Představuje kombinaci klasických spínačů a ovládání přes grafické rozhraní (plochý displej), který umožňuje sdružit aktuálně požadované údaje do jednoho místa bez nutnosti v kabině rozmisťovat další sadu displejů. U řidiče je použit multifunkční volant, do kabiny je možné instalovat vzduchem odpružené sedačky (v závislosti na velikosti použitých pneumatik).
Podvozek má osvědčenou tatrováckou koncepci s centrální nosnou rourou a výkyvnými nezávisle zavěšenými polonápravami. Díky tomu, a také vzhledem k nadprůměrným hodnotám nájezdových úhlů má třetí generace Tatra Force ještě lepší jízdní vlastnosti na zpevněných komunikacích a v terénu. Oproti předchozí generaci řady Tatra Force ta nová nabízí možnost alternativní montáže motorů pod přední částí kabiny nad přední nápravou, nebo pod zadní částí kabiny za přední nápravou. Pod kabiny vozů Tatra Force je možné umístit jak tatrovácké vzduchem chlazené motory V8 a V12, tak i motory s kapalinový chlazením zahraniční provenience.
Nedílnou součástí vývoje rodiny vozidel Tatra Force jsou projekty využití alternativních druhů pohonů pro civilní i vojenské účely v rámci větve značené jako e-Drive. Tatra Trucks již na této platformě představila vůz s pohonem využívajícím vodíkové palivové články.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.