Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 20. listopadu 2024, 08:55
Česká účast na Expo 2025 v japonské Ósace představuje mimořádnou příležitost pro tuzemské firmy k expanzi na mezinárodní trhy. Jak využít potenciál světových výstav na maximum, poodhalila krajská konference #road2expo, která se uskutečnila 19. listopadu v Brně. Své o tom ví i Stanislav Martinec, který se svou společností KOMA MODULAR stavěl český národní pavilon pro Expo 2015 v italském Miláně. Zeptali jsme se ho, co by doporučil firmám, které účast na Expo zvažují.
Co vaší společnosti přinesla světová výstava Expo 2015? Získali jste díky ní nějaké nové zákazníky?
Každá firma, která měla nebo má možnost realizovat výstavbu pavilonu na světových výstavách Expo, získá obrovské nepřenositelné zkušenosti pro svůj další rozvoj. A to nejméně ve dvou rovinách – ve vlastní přípravě a potom v době konání výstavy. Vlastní výstavba nás naučila vysoké flexibilitě ve zvládání lokálních podmínek, předpisů a norem. A to jsme byli v Evropě, v italském Miláně.
Zároveň jsme měli možnost na staveništi Expo pozorovat postupy, organizaci a přístupy jednotlivých států celého světa na jednom místě. To nám pomohlo při naší expanzi do Afriky. Během konání světové výstavy jsme se pak zúčastnili mnoha odborných setkání na úrovni privátních firem, univerzit a státního sektoru mnoha zemí. Taktéž jsme mohli do Milána pozvat mnoho našich stálých partnerů. Díky Expo jsme získali nové zákazníky ve Francii a paradoxně i v Česku.
Jak jste tyto zákazníky získali? Jak na světových výstavách funguje B2B business?
Pozvání stávajících nebo budoucích partnerů na Expo je vždy jiné než klasické jednání ve firmách. Zákazníci oceňují možnost vidět na jednom místě novinky a inovace z celého světa, čímž stoupá prestiž realizátora pavilonu i vystavovatele. V Itálii neznali například tento způsob modulární výstavby na této vyšší úrovni. Pavilon v Miláně navštívilo mnoho evropských architektů a profesorů technických univerzit, kteří nám přímo sjednávali následné schůzky s potenciálními zákazníky. Jak jsem už zmiňoval, nám se podařilo získat zákazníky například z Francie, se kterými jsme uskutečnili dodávky modulárních staveb za přibližně 200 milionů korun. České návštěvníky z řad potenciálních zákazníků návštěva pavilonu inspirovala například ke stavbě nemocnic pomocí naší modulární technologie.
Dal byste českým firmám nějaké doporučení, jak se během světové výstavy prosadit? Co vás takový projekt naučil?
Je dobré pozvat současné i potenciální zákazníky v době konání výstavy k jednáním přímo v pavilonu nebo v prostorách výstaviště, i když si uvědomuji, že Ósaka není Milán a je také mnohem dál. Je potřeba se účastnit všech pořádaných odborných konferencí a navazovat obchodní kontakty. Takových akcí se koná během světové výstavy velké množství.
Projekt Expo 2015 nás naučil, že byznys není jen o podepsaných kontraktech, ale že jde o to mít vždy otevřené oči a sledovat a nasávat, kam současný vývoj ve světě směřuje. Světová výstava je událost, která nabízí tuto jedinečnou příležitost na jednom místě jen jednou za pět let. Nám Expo při srovnání se světem také připomnělo pokoru, ale i důležitost toho být hrdí a nebát se jít se svými výrobky do světa.
Český národní pavilon ze světové výstavy Expo 2015 jste přesunuli po skončení světové výstavy do Čech, k vám do Vizovic. Co bylo vaší motivací a jak náročný proces to byl?
Naší prvotní motivací pro přesun národního pavilonu zpět do Čech bylo ukázat v praxi principy cirkulární ekonomiky, kterých je modulární výstavba typickým příkladem. Pavilon byl taktéž oceněn bronzovou medailí za architekturu za použitý způsob výstavby, čímž vzrostla jeho cena. Navíc právě modulární koncepce nám hodně pomohla v rychlosti a jednoduchosti přesunu.
Složitější částí byla přeměna vnitřní dispozice pavilonu a jeho interiérů, včetně doplnění některých technických rozvodů budovy a jejího zateplení, nutné pro zimní období při jeho trvalém využití. Nyní pavilon slouží jako administrativní budova vedení KOMY MODULAR, se zachovanými prvky výstavního pavilonu a uměleckými díly
Stanislav Martinec, majitel a ředitel KOMA MODULAR
Je zakladatelem, majitelem a současně i ředitelem společnosti KOMA MODULAR. Vášnivý propagátor modulární architektury a inovací založil firmu s posláním „pomáhat lidem a obohatit svět.“ Pod jeho vedením se KOMA stala lídrem v oboru modulární výstavby, přičemž samotný název firmy odkazuje na jeho příjmení, vzniklé spojením slov KOntejnery MArtinec.
O společnosti KOMA MODULAR
KOMA MODULAR je lídrem v oblasti modulární výstavby a architektury, známým pro inovativní přístup a udržitelná řešení. Od svého založení v roce 1992 firma vybudovala silnou pozici díky dodávkám modulárních staveb pro různá odvětví - administrativu, bydlení, školství i zdravotnictví. Mezinárodní uznání si získala zejména českým pavilonem na světové výstavě Expo 2015 v Miláně, který byl oceněn bronzovou medailí za architekturu a později přemístěn do sídla společnosti ve valašských Vizovicích. KOMA MODULAR prosazuje šetrný a cirkulární přístup k výstavbě, organizuje architektonické soutěže a konference a je součástí skupiny KOMA FAMILY, která nabízí komplexní služby v oblasti modulárních staveb a jejich pronájmu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.