Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Tajný recept pro udržení zaměstnanců? Firmou podporované obědy zvyšují loajalitu, ukázal průzkum

PR článek, aktualizováno 11. prosince 2024, 7:57

Autoři | Tisková zpráva | Zdroj ČTK

Praha 10. prosince 2024 (PROTEXT) - Obědové pauzy se mohou stát součástí firemní strategie. Zní to bláznivě, ale tuhle smělou myšlenku naznačuje řada výzkumů, které říkají, že společné jídlo posiluje vztahy v práci, zlepšuje firemní kulturu, a dokonce může přispět k větší loajalitě zaměstnanců.

Nejnověji tohle říká průzkum Jste to, co jíte: vliv firemního stravování na přístup zaměstnanců od Larryho Martineze a Lucy Gettle publikovaný v americkém odborném časopise Occupational Health Science. Podle něj se investice do kvalitního jídla firmám vyplatí zvýšením produktivity a lepší morálkou zaměstnanců. „Z výsledků je jasné, že firmou podporované stravování vnímají zaměstnanci jako zájem o jejich zdraví a spokojenost na pracovišti. Firma, která poskytne svým zaměstnancům možnost vybrat si chutná a zdravá jídla může mít na trhu konkurenční výhodu,“ říká Ondřej Švorm, manažer foodora BUSINESS.

Gen Z chce mít v práci zdravé jídlo

Průzkum také naznačuje, že výběr kvalitního stravování na pracovišti požaduje především nejmladší generace pracovníků, tedy GEN Z. „Pro nejmladší zaměstnance je dostupnost kvalitního stravování v práci jedním z rozhodujících faktorů, proč danou pozici přijmout. Řada z nich nechce trávit čas po práci u sporáku a nosit si do firemní kuchyňky z domova plastové krabičky s jídlem. Možnost objednání jídla přímo do kanceláře, kterou navíc firma podporuje, velmi uvítají. Firmám se tato strategie může vyplatit při hledání nových talentů,“ vysvětluje Švorm z foodora BUSINESS.

Podle dat z foodora během obědové pauzy vzroste počet objednávek u Čechů na 170 procent oproti průměru pracovního dne, což je oproti zbytku Evropy unikátní. Rozvoz tak pro firmy může představovat efektivní řešení – poskytovatelé rozvozu umožňují firmám nabídnout pestrou škálu jídel, která splňují různé dietní požadavky a preference konkrétních zaměstnanců.

Dobře najedeným zaměstnancům to lépe myslí a neutíkají pryč

Podpora stravování se firmám výrazně vyplatí. Zaměstnanci se díky ní cítí, že se o ně firma zajímá a s větším zaujetím se zapojují do jejího chodu a firemní kultury. „Dobře motivovaní lidé ve firmách pak podávají lepší výkony, firmě se daří a také klesá ochota pracovníků odcházet ke konkurenci. Během obědové pauzy se také neformálně posilují vztahy na pracovišti a přerušení práce během ní vede k větší produktivitě,“ uzavírá Švorm.

To potvrzuje i studie Tork Institute, podle které mají zaměstnanci ve firmách, které podporují obědové pauzy zvýšený pocit, že si jich zaměstnavatel váží a respektuje jejich čas na odpočinek. Ve studii to uvedlo 81 procent dotázaných.

 

 

 

 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.

Komentáře

Přihlášení uživatele

 Přihlásit se přes Apple
Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.