Počasí dnes3,2 °C, zítra-0,2 °C
Pátek 31. ledna 2025  |  Svátek má Marika
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Tesco a dodavatelé společně snižují potravinový odpad

PR článek, aktualizováno 27. ledna 2025, 12:05

Praha 27. ledna 2025 (PROTEXT) - Společnost Tesco pokračovala v roce 2023/24 v úspěšné spolupráci s klíčovými dodavateli na snížení potravinového odpadu. 13 strategických partnerů ve střední Evropě reportovalo snížení potravinového odpadu o 3119 tun, což představuje meziroční zlepšení o 8,5 %.

Podle zprávy Food Waste Index (2024), kterou zveřejnil Program OSN pro životní prostředí (UNEP), se každoročně zbytečně vyhodí více než miliarda tun potravin. Tesco chce maximalizovat efektivitu v měření, redistribuci a snižování potravinového odpadu ve spolupráci s partnery v dodavatelském řetězci. „Snižování potravinového odpadu je pro nás dlouhodobě jedním z nejdůležitějších témat. Jako jediný obchodní řetězec v České republice už osm let zveřejňujeme údaje o potravinových přebytcích. V roce 2019 jsme snížili potravinový odpad v našich provozech o polovinu – o šest let dříve, než jsme plánovali. Dnes jsme v ČR snížili potravinový odpad už o 80 %,“ uvedla Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco ČR.

 

Klíčové výsledky za rok 2023/24

Ze 13 zapojených dodavatelů jich 10 poskytlo data pro srovnání s předchozím rokem a 11 pro porovnání s výchozím rokem (2019/20). Výsledky ukazují na významný pokrok:

- Snížení potravinového odpadu o 3119 tun: Dodavatelé ve střední Evropě dosáhli meziročního snížení intenzity plýtvání o 8,5 %.

- Snížení odpadu ve srovnání s výchozím rokem: 11 dodavatelů snížilo potravinový odpad jako podíl z celkového objemu zpracovaných potravin o 7,4 %.

Reporty jsou dostupné: https://corporate.itesco.cz/udrzitelnost/pece-o-planetu/plytvani-potravinami/plytvani-potravinami-nasi-dodavatele 

 

Inspirativní příklady z praxe

Tesco i nadále podporuje své dodavatele ve snižování potravinového odpadu a předává jim své osvědčené postupy pro udržitelnější a odpovědnější přístup. Zapojené firmy přináší konkrétní výsledky:

 

BROP bojuje proti plýtvání potravinami prostřednictvím mnoha iniciativ. Jednou z nich je prodej vizuálně nedokonalé, ale jinak výborné zeleniny v rámci řady Tesco Perfectly Imperfect. Ovoce a zelenina, které by kvůli drobným nedostatkům ve vzhledu běžně skončily jako odpad, tak najdou své využití. Zároveň jsme v rámci spolupráce vytvořili i novou produktovou linie „Baby potatoes“, malé brambůrky, které jinak zůstanou na poli, protože velikostně nepatří do běžného pytle. Je na nich založená řada receptů a tento nový produkt tak mnoho zákazníků cíleně vyhledává. Zároveň BROP efektivně snižuje potravinový odpad i díky pravidelnému měření odpadů (které tvoří jen 0,45 % z celkového objemu potravin) a přesměrování 850 tun potravin jako krmiva pro zvířata.

Greenyard se soustředí na udržitelnost prostřednictvím certifikace Farm Sustainability Audits, kterou získalo 19 % z jejich pěstitelů. Firma využívá odpad z výroby, například mrkvové odřezky a ovoce nesplňující barevné standardy pro džusy a marmelády. Dále pracují na využití částí brokolicových košťálů do polévek, čímž minimalizují plýtvání a podporují udržitelné zpracování surovin.

 

Společný závazek

„Snižování potravinového odpadu je pro nás klíčovým závazkem, který přináší výsledky. Za poslední rok naši dodavatelé ve střední Evropě snížili plýtvání potravinami o více než 3000 tun, což je meziroční snížení o 8,5 %. Tento úspěch dokazuje, jak je důležité jít příkladem. Předáváme jim proto naše znalosti a zkušenosti v oblasti prevence plýtvání potravinami a společně přicházíme s novými produkty a sortimentem, které pomáhají zabránit plýtvání kvalitních potravin – skvělým příkladem je sezónní řada Baby potatoes,“ uzavírá Katarína Navrátilová.

 

Zdroj: Tesco

 

Autoři | Tisková zpráva | Zdroj ČTK

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Tesco a dodavatelé společně snižují potravinový odpad  |  Protext  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.