Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Průzkum Monety: Češi plánují více investovat, roste zájem o hypotéky i virtuální karty

PR článek, aktualizováno 20. února 2025, 13:36

Autoři | Tisková zpráva | Zdroj ČTK

Praha 20. února 2025 (PROTEXT) - Podle nejnovějšího průzkumu, který realizovala MONETA, si aktuálně plánuje nejvíce Čechů sjednat cestovní pojištění a investiční produkty. V rámci investic si chce 21 % z nich nakoupit akcie konkrétních firem a 18 % plánuje nákup podílových fondů. Kromě toho projevilo 19 % respondentů zájem o novinku loňského roku – dlouhodobý investiční produkt (DIP).

„Ekonomický vývoj se v loňském roce projevil i ve finančních úvahách českých domácností. Klesající úrokové sazby způsobily, že si nyní méně Čechů plánuje otevřít spořicí účet či termínovaný vklad, a naopak více z nás uvažuje o zadlužení se formou hypotéky. Trendy se však promítly i do plánování investic, kde je vidět – pravděpodobně kvůli zlepšující se ekonomické situaci domácností – jasný nárůst zájmu o podílové fondy, akcie či nový dlouhodobý investiční produkt,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Gapko, hlavní ekonom MONETA Money Bank.

MONETA aktuálně nabízí čtyřicet podílových fondů, a zájemci si je mohou sjednat buď online, anebo na pobočce s pomocí investičních specialistů. Investovat navíc mohou jednorázově nebo pravidelně už od 300 korun měsíčně.

Banka uskutečnila stejný průzkum již v roce 2023. Meziroční srovnání ukazuje, že Češi ani letos nepodceňují význam cestovního pojištění, které si plánuje sjednat čtvrtina z nich. V Monetě si jej navíc mohou sjednat na pár kliknutí online již od 42 korun za den.

Výrazně vzrostl také zájem o hypotéky. „Hypotéky za poslední dva roky výrazně zlevnily, hlavně díky snižujícím se úrokovým sazbám ČNB. V letošním roce lze očekávat na pětiletých fixacích průměrnou tržní sazbu mezi 4,3 až 4,5 %,“ říká Petr Gapko.

Zároveň stále více rodičů zvažuje založení dětského účtu. Ten lze sjednat zdarma a bez poplatků online pro děti starší 8 let, které k němu získají fyzickou platební kartu a spořicí účet s garantovaným úrokem 3,5 % ročně. Ve své Smart Bance navíc naleznou přehled o všech svých útratách a zároveň se díky chytrým výukovým tipům učí základům finanční gramotnosti. Naopak méně lidí si podle výsledků průzkumu letos plánuje zřídit povinné ručení nebo havarijní pojištění.

Průzkum rovněž potvrdil nárůst zájmů o virtuální karty, což je dáno tím, že lidé čím dál více využívají k placení mobilní zařízení či chytré hodinky. Ve srovnání s loňským rokem je využívá o 10 % více lidí – tomuto trendu vychází MONETA vstříc svou nabídkou, která zahrnuje i speciální designy těchto karet, například s motivy českých krajů a sportovní tematikou.

Výzkumu se zúčastnil reprezentativní vzorek 525 respondentů ve věku 18-65 let. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos během listopadu 2024.

 

 

 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.