Počasí dnes10,8 °C, zítra9,2 °C
Úterý 11. března 2025  |  Svátek má Anděla
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Mladé ženy láká podnikání stejně jako muže. Cestu k němu mají složitější

PR článek, aktualizováno 6. března 2025, 10:38

Autoři | Tisková zpráva | Zdroj ČTK

Praha 6. března 2025 (PROTEXT) - Mladé Češky tíhnou k podnikání stejně jako jejich mužští vrstevníci. Podle nedávného průzkumu*, který Visa uskutečnila ve spolupráci se společností Ipsos, má o založení vlastního podnikání zájem 54 % českých žen ve věku 18–35 let, u mužů je číslo téměř totožné - 55 %. Pro ženy v této věkové skupině je největším motivátorem potenciál nezávislosti (80 % žen oproti 71 % mužů). Na druhou stranu mladé muže o něco více pohání společenské uznání (14 % mužů oproti 10 % žen) a výdělek (44 % muži vs. 36 % ženy).

Ve srovnání s českými mileniálkami (narozenými mezi lety 1981 a 1996) mají dnešní mladé ženy větší chuť založit vlastní podnikání, ale čelí podobným výzvám. Klíčový rozdíl spočívá v tom, že zatímco mileniálky měly větší přístup k tradičním finančním možnostem a zažily rozmach startupové kultury, podnikatelky z generace Z se často obracejí k alternativním zdrojům financování, jako je crowdfunding nebo podpora komunity. Kromě toho jsou mladé podnikatelky více digitálně orientované a využívají sociální sítě k budování svých značek.

Jaké bariéry ženy v souvislosti se založením podnikání nejčastěji zmiňují?

• Nejistota a strach z neúspěchu

• Slaďování podnikání s rodinným životem

• Omezený přístup ke kapitálu

• Stereotypy a společenská očekávání

Kde se mladí chtějí do podnikání pustit nejčastěji?

Nejvyšší zájem o založení vlastního podnikání je v Praze (42,9 %) a v Jihomoravském kraji (45 %). Zajímavé je, že lidé z menších měst (do 5000 obyvatel) jsou k podnikání motivovanější (42,1 %) než ti z velkých měst (34,8 %).

Podnikatelské ambice jsou nejčastější u lidí se středoškolským vzděláním (37,6 %) nebo výučním listem (42,5 %). U absolventů vysokých škol je zájem nižší (33,8 %), pravděpodobně kvůli lepšímu přístupu ke stabilním kariérním příležitostem.

Visa ve spolupráci s ČSOB dlouhodobě podporuje ženy v podnikání prostřednictvím projektu Visa She's Next, který pomáhá podnikatelkám překonávat překážky na cestě k úspěchu. Nabízí nejen finanční podporu, ale i mentoring, vzdělávací workshopy a networkingové příležitosti. Projekt se zaměřuje na posílení podnikatelek v klíčových oblastech, jako je přístup ke kapitálu, digitální dovednosti a budování značky, a pomáhá jim tak rozvíjet své podnikání v dynamickém a konkurenceschopném prostředí.

*Zdroj: Sběr dat provedla společnost Ipsos v prosinci 2024 na reprezentativním vzorku české internetové populace ve věku 18–35 let s celkovým počtem 1000 respondentů.

***

O společnosti Visa

Visa (NYSE: V) je jedním z globálních lídrů v oblasti digitálních plateb, který zpracovává transakce mezi spotřebiteli, obchodníky, finančními institucemi a vládami ve více než 200 zemích. Naším posláním je propojit svět prostřednictvím inovativní, spolehlivé a bezpečné platební sítě, která umožňuje jednotlivcům, firmám a ekonomikám prosperovat. Ve Visa věříme, že inkluzivní ekonomika, která spojuje všechny a všude, prospívá všem a zajišťuje budoucnost pohybu peněz. Více na Visa.cz.

 

Zdroj: Visa

 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Mladé ženy láká podnikání stejně jako muže. Cestu k němu mají složitější  |  Protext  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.